Dag 1

21 april 2017 - Beijing, China

Vrijdag 21 april: De vertrekdag van onze rootsreis naar China. Na 11 jaar gaan wij weer terug naar China, maar nu met onze dochter Jasmijn die inmiddels al een grote meid is van 12 jaar en onze 14-jarige zoon Matthijs die voor het eerst gaat kennismaken met het geboorteland van zijn zusje.

Al voor 8.00 uur 's ochtends stonden opa en oma Klumperman voor de deur met een heerlijk ontbijt van versgebakken broodjes, gekookte eitjes, fruit, koffie, vruchtensap etc. etc., waar we met ons zessen heerlijk van gesmuld hebben. Om 10.30 uur zijn we, uitgezwaaid door opa en oma, tante Anja, Bettine en Jula, vertrokken van station Nijverdal naar station Zwolle. Zes minuten nadat we in Zwolle waren aangekomen, zaten we in de trein naar Schiphol.

Om 12.25 uur kwamen we op Schiphol aan. De koffers hebben we vrij snel af kunnen geven, waarna we de handen vrij hadden om Schiphol te verkennen. We waren lekker op tijd, dus we hadden alle tijd. Langzaam aan druppelden onze reisgenoten ook een voor een binnen op Schiphol. Om 16.00 uur waren we compleet. We reizen samen met 3 andere gezinnen: een uit Oldenzaal, een uit Amersfoort en een uit Friesland. De meisjes waar het allemaal om draait zijn 10, 11, 12 en 13 jaar.

Vragend aan de kinderen waar ze nu het meest naar uitzien, dan is het toch wel het vliegen in een vliegtuig. Voor Matthijs is het de eerste keer en voor Jasmijn de derde keer, maar de eerste twee keer kan ze zich natuurlijk niet meer herinneren. Ze was 11 maanden oud toen we haar gingen ophalen uit China.

We vliegen in een Boeing 777-200 van de KLM. Het viel ons op dat de controles sinds 11 jaar flink aangescherpt zijn!
We kunnen niet met ons viertjes naast elkaar zitten, maar wel twee aan twee achter elkaar. Ook gezellig!
In het vliegtuig hebben we allemaal een scherm voor ons, die vastzit in de hoofdsteun van degene voor ons. Op dit scherm kan ieder voor zich de vluchtgegevens meekijken, zoals waar we op dat moment vliegen, hoe lang het nog duurt, hoe hoog we vliegen en hoe snel. Ook kun je tv kijken, radio luisteren, gamen, films kijken en chatten met andere stoelnummers in het vliegtuig. We komen haast tijd tekort!
De vlucht verloopt voorspoedig, maar slapen lukt helaas niet. We eten 2x aan boord: hutspot met gehaktballetjes, rauwkostsalade en Tiramisu en als ontbijt: roerbakeieren met pastasaus, vers fruit en yoghurt. Om 2.50 uur nederlandse tijd zijn we veilig geland in Beijing. Dat is 8.50 uur chinese tijd.

1. Johan, Leidy, Iris en Fleur:
    23 april 2017
    Hoi, leuk om mee te lezen hoe het jullie vergaat, zelfs onze hond leest mee vanaf de bank (wat niet de bedoeling is). Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Het ontbijt in het vliegtuig leek ons minder lekker, voor de rest klinkt het goed. En nu lekker genieten van het mooie China.
  2. Natascha hengeveld:
    23 april 2017
    Heel veel plezier en geniet van alle mooie indrukken.
  3. Koert, Ageeth, Pam en Jim:
    23 april 2017
    Dag familie! Wat bijzonder voor jullie om dit mee te mogen maken: allemaal nieuwe (en oude) ervaringen opdoen. Heel veel plezier!
  4. Ronald en Dianne:
    23 april 2017
    En nu lekker genieten in het bijzondere China!
  5. Marcel:
    23 april 2017
    Wel heel erg spannend zo lang in het vliegtuig. Fijn dat jullie veilig in china zijn. Op naar de volgende halte
  6. Zandrie en Anja:
    23 april 2017
    Jullie 1ste verslag gelezen en foto's gezien. (wat prachtig dat we zo kunnen meereizen) Fijn dat de reis goed verlopen is. En nu genieten!!!!
  7. Bettine:
    24 april 2017
    Mooie verslagen tot nu toe! We leven met jullie mee vanuit een regenachtig Nijverdal. Dikke kus van ons.