Dag 2, Beijing

22 april 2017 - Beijing, China

Om 8.50 uur chinese tijd, zijn we dus geland op het vliegveld in Beijing. Na de paspoort-en visumcontrole, wat heeel lang duurde en net als de vorige keer best spannend is, konden we onze koffers ophalen bij de lopende band. Eenmaal als groep weer helemaal compleet en voorzien van alle koffers, stond David onze gids voor de komende dagen ons al op te wachten. David komt uit Nederland, heeft Chinees gestudeerd en verblijft voor een aantal jaren in Beijing, waar hij al van alles gedaan heeft. Van kleutermeester op een Chinese kleuterschool tot gids voor toeristen, wat hij nu sinds 1 maand is.

Met de gids zijn we in een busje gestapt, die ons naar ons hotel, Novotel, gebracht heeft. Hier moesten we eerst wachten op iemand die voor ons zou inchecken, maar deze persoon stond ergens vast in de file. Het zou 10 minuten later worden, maar uiteindelijk hebben we ruim een uur gewacht.
Het inchecken verliep niet helemaal vlekkeloos: we hadden wat problemen met de creditcard maar na contact met het thuisfront is dit opgelost. Handig whatsapp! De kamers voor 2 gezinnen waren klaar, maar voor de andere 2 gezinnen, waaronder wij natuurlijk, waren nog niet klaar. Het zou zeker nog minimaal een uur duren. En met de kennis van de vorige ervaring, hebben we besloten om hier niet op te wachten, maar zijn we met de hele groep richting Verboden Stad vertrokken. Onderweg in de stad hebben we wat gegeten bij de Mac Donalds. Engels spreken en lezen kon men niet en door de plaatjes aan te wijzen, hebben we kunnen bestellen. Direct achter de bestelbalie liepen wel 10 medewerkers te dringen en elkaar in de weg te lopen. Bijzonder om te zien. Daarna door naar de Verboden Stad. Hier stond zo'n lange wachtrij voor de tickets, dat het niet meer de moeite was om naar binnen te gaan. Aangezien we 's nachts niet geslapen hadden en best moe waren, zijn we teruggelopen naar het hotel. Hier hebben we ons opgefrist en even op bed uitgerust. Om 19.00 uur stond de gids ons op te wachten om te gaan eten in een Chinees restaurant vlakbij het hotel. Hier hebben we heerlijk gegeten! Echt chinees! Niet zoals we dat in Nederland kennen. Eenmaal terug in het hotel, zijn we moe maar voldaan alle vier als een blok in slaap gevallen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marc & Odi Milou&Sil:
    24 april 2017
    Wat fantastisch om deze rootsreis van jullie zo mee te mogen maken. Wij zijn heel erg benieuwd naar jullie verslagen en foto's. Zo gaan we zelf ook weer eventjes mee terug naar 2005 met Milou en met Sil in 2008 !! Alleen al te horen dat jullie daar in een chinees restaurant gegeten hebben. Niet te vergelijken met hier. Prachtig, hééééérlijk !! Ik ruik en zie het hier al voor me ............
    Heel veel groeten uit Velden en beleef deze unieke gebeurtenis daar met jullie 4-tjes. Tot schrijvens.
  2. Ronald en Dianne:
    24 april 2017
    Leuk om jullie verslag weer te lezen. Leuk om te zien dat de kinderen van dezelfde leeftijd zijn. Bij ons zijn we halverwege de dag maar jullie nog een fijne avond en alvast slaap lekker zometeen!
  3. Paul:
    Goedenavond Veldkampjes,

De reis van jullie leven, heel tof om allemaal te zien en te lezen...

Geniet en maak er een onvergetelijke reis van!

Groetjes je collega!