Dag 15, Yangshuo -> Chengdu

5 mei 2017 - Chengdu, China

Vanmorgen ging om 5.40 uur de wekker. Opstaan! Om 6.30 uur worden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan! Vandaag gaan we naar Chengdu.

De kinderen hebben lekker geslapen vannacht, Patrick en ik wat minder. Patrick weet niet waarom hij niet lekker geslapen heeft en ik voel mij niet helemaal fit.

Nadat ik ben opgestaan, voelde ik mijn maag en darmen flink protesteren. Nee hè, niet nu! We moeten vliegen vandaag!
Met dat argument konden mijn maag en darmen niets en pruttelden er vrolijk op los. Ik zal jullie de verdere details besparen.

De rit naar het vliegveld duurde 1 uur en dit uur duurde echt langer dan alle andere uren deze vakantie! Op het vliegveld eerst een toilet opgezocht. ‘Out of order’ stond erop. Dan maar een ander toilet opzoeken.
We waren na het inleveren van de koffers en de securitycheck nog veel te vroeg om te boarden en de groep wilde nog even ergens koffie drinken. Dat werd een soort Burger King, maar het heette anders. Het was warm daarbinnen en ook de vette snacklucht werkte niet echt positief op mijn gestel op dat moment. Nog maar eens naar het toilet.

Eenmaal aan boord, we waren nog aan het opstijgen, brak het zweet mij aan alle kanten uit. Jasmijn zei: ‘je ziet ook wel een beetje wit’. De signs van de toiletten stonden nog op rood, ben ik toch maar naar een stewardess gegaan, om haar ervan te overtuigen dat ze dat toilet echt open moest doen. Dat was maar goed ook. Het luchtte best op en toen kon ik het tot aan het hotel volhouden. Het was inmiddels 13.15 uur.

Het inchecken nam de nodige tijd in beslag, maar tenslotte konden we naar onze hotelkamer op de 11de verdieping.Daar ben ik mijn bed ingedoken en heb de verdere middag geslapen.Patrick, Matthijs en Jasmijn zijn met de rest van de groep naar de Starbucks gegaan voor een lekkere koffie.
Daarna kwamen Patrick en Matthijs naar het hotel. Jasmijn niet, die ging met de rest shoppen en kwam uiteindelijk terug met de mededeling: ‘Mam, je moet even Harald (een van de vaders) 29 yuan betalen, want ik heb een t-shirt gekocht’. ‘Laat eens zien wat je gekocht hebt, lief?’ ‘Je hebt een leuk t-shirt gekocht, dat heb je knap gedaan’.
Zo’n t-shirt kopen gaat niet zomaar als je 12 bent! Het moet aan zoveel eisen voldoen, dat bijna geen enkel t-shirt door de screening komt. Er zijn best veel leuke shirts en Jasmijn weet heel goed wat ze wel en niet leuk vindt, maar als je net tussen de kindermaatjes en de kleinste damesmaten inzit, dan is het soms best lastig om iets geschikts te vinden. Maar….het is gelukt! Knappe grote meid!

Op dit moment zijn Patrick, Matthijs en Jasmijn met de rest van de groep eten in het restaurant van het hotel, het Yinhe Dynasty Hotel. Ik blijf lekker in mijn bed liggen, reisverslagjes schrijven, kopje bouillon en cola erbij en een paar bisquitjes. Eerst maar eens kijken of dat erin blijft. Ik hoop het, want morgen gaan we 2,5 uur rijden naar de giant Boeddha in Leshan. Dat wil ik eigenlijk niet missen.

Van vandaag hebben we dus niet zoveel foto’s. Maar ik zal het goedmaken en wat meer algemene foto’s plaatsen, die we tijdens deze vakantie gemaakt hebben.

1. Zandrie en Anja:
    5 mei 2017
    Ach wat jammer dat je je nu wat ziekjes voelt. Hopen dat het morgen beter gaat. En dat de rest het niet krijgt. Vannacht maar lekker slapen. De laatste dagen breken aan van jullie vakantie in China. Morgen nog een mooie dag zo te lezen dus nog lekker genieten.
  2. Marcel:
    5 mei 2017
    Helaas kun je dus ook nog van wat kwaaltjes krijgen, maar toch weer twee boeiende verhalen gelezen en met leuke foto's. Ik hoop dat je en de rest van de fam. zonder kwaaltjes de reis kunt afmaken.
  3. Jan en Rita Nijhoff:
    5 mei 2017
    Hopelijk word je niet ziek,misschien wat oververmoeid.
    Probeer de laatste dagen er nog lekker van te genieten.
    Groetjes van ons.